Mint kiderült, nincs már nagyon felvásárolható startup a piacon, olyan akvizícióra nem nagyon lehet már számítani, mint az iwiw megvétele volt. Kisebb site-ok még előjöhetnek, de nagyon nem lesz már hasonló sikersztori.
A Sanoma számára fontos, hogy ne legyen veszteséges, és nagy árbevétellel rendelkezzen, nem foglalkoznak már kis halakkal.
De ettől függetlenül nem zárkóznak el a további akvizícióktól, mert a folyamatos innováció révén bármikor előkerülhet egy megvételre alkalmas startup.
Az előadás alatt életre kelt ismét a kivetítőn a backchannel, ez egy kicsit felvidította a hangulatot. Bár a beszélgetés ettül függetlenül érdekes, az egyik legjobb a mai nap folyamán.A T oda fektet, amiből pénzt tud kivenni. Figyelni kell az eseményeket. Kisebb vita (bár ez kissé erős szó a helyzet jellemzésére), hogy van-e az érzelmi faktornak szerepe az akvizícióban. Tisztán racionális döntés nincs, de az arányokban nem tudtak megállapodni.
Abban viszont nagy az egyetértés, hogy a magyar piac nem nagy, sőt. Van egy kis félelem, hogy más, keleti piacok lehagynak minket, mint ahogy a csehek már meg is tették (és a szlovákok is, imho).
Arra appellálnak, hogy a "júzerfétis" meg fog szűnni, nem az lesz a legfontosabb, hogy hányezer látogatója van a startupnak, hanem hogy ezek milyen aktívak.
Az utolsó kérdés, miszerint felvásárolnák-e egymást a hazai nagy szereplők, nem hozott meglepő választ: nem tennék. Simó szerint ez nem érné meg a befektetett összeget, mert nem lehetne visszahozni a pénzt belőle. Mint ahogy már korábban is volt róla szó, nincs nagyon realitása egy ilyen volumenű akvizíciónak mostanában.
Utolsó kommentek