Nagyjából a fenti témáról volt szó Winkler János és Dobó Mátyás közti beszélgetés folyamán, aminek apropója, hogy ugye kijött az iPhone, és ez a készülék - elviekben - gyökereiben változtatta meg a készülékekhez való viszonyát az embernek (és a szolgáltatóknak).
Winkler szerint nem hype, hanem tartós trend, ami az Apple kütyüje, és ezáltal az okostelefonok körül kialakul. Különösen azért, mert a sebesség már megvan, ők már 30-40%-os nagysebességű lefedettséggel rendelkeznek (kicsi reklám, elfér), és hamarosan még nagyobb lesz ez az arány. De még így is másfél évet kell várni a megfelelő, középkategóriás telefonokra itthon.
Arra a kérdésre, hogy mikor lesz meg a kritikus tömeg Magyarországon a felhasználók között, Winkler János azt válaszolta, hogy majd akkor, hogyha elfogy annyi okostelefon, de ahhoz az is kell ugye, hogy ne csak a felső kategóriában jelenjenek meg ezek a szolgáltatások.
Nagy az esélye a videómegosztó site-ok megjelenésének a mobilvilágban, főleg a youtube-iphone megjelenése után, de erre is várni kell, a fenti okok miatt.
A beszélgetés záró részében a mobilreklámról volt szó, Winkler szerint a piaci szereplők nem használták ki az ebben rejlő lehetőségeket (mobilja mindenkinek van), pl. a mass-smst. Igaza van, de valószínűleg a felhasználók örömére, nem biztos, hogy nagyon lelkesek lennének arra, hogyha folyamatosan jönnének a spamek.
Az első kérdés a közönségből is ehhez a beszélgetéshez érkezett, miért nem használták eddig a mobilhirdetést? Ki félt tőle, melyik fél? A válaszból annyit tudunk meg, hogy ők (a T-mobile) nem félnek tőle, ők nyitottak. Ez végülis jogos, hiszen nekik már megvan a háttér, és ők kapnák a pénzt az egész akció végén. Így én se félnék.
Élet a számítógépek után
2008.03.04. 12:56 Tschöppy
3 komment
Címkék: doransky winkler jános besélgetés
A bejegyzés trackback címe:
https://web2symp.blog.hu/api/trackback/id/tr37364991
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.04. 19:17:35
Miért nincs mobil reklám? Jó vicc! Egy sms kiküldése 8-12 Ft + áfa, az mms még drágább, de ez a kisebbik baj. A nagyobbik baj a hazai törvények, ugyanis ugyanaz a szabályozás, mint az e-maileknél. Azaz csak akkor lehet küldeni sms-t vagy mms-t, ha a felhasználó azt előre engedélyezte! De ilyen listát az oprátorok nem adnak ki (a T se, csókoltatom a hozzánemértő megmondót tőlük), magadnak kell gyűjteni. Vannak ilyen listák, olyan 400-500e fősek. Ez messze nem a teljes penetráció.
Persze lehetne wap-on is hirdetni, ha a valamekkora épeszű forgalmat engedő operátorok ezt engednék. De nem engedik, a T-sem engedi.
Mobil reklám ezért nincs. Nem árt tudni... Winklernek sem. Valaki elmondani neki?
Persze lehetne wap-on is hirdetni, ha a valamekkora épeszű forgalmat engedő operátorok ezt engednék. De nem engedik, a T-sem engedi.
Mobil reklám ezért nincs. Nem árt tudni... Winklernek sem. Valaki elmondani neki?
rivera 2008.03.06. 18:01:34
Mobil spam letezik, csak nem nalunk - nem mintha hianyozna. Eleg bekapcsolni a telefont a dubai repteren, elarasztjak az akciok, hirdetesek, hotelek spamjei. Es mar akkor kapja az ember, amikor meg fel se jelentkezett semmilyen szolgaltatohoz, mivel a repter mellett mini halozatok vannak amiknek csak ennyi a feladata. Ahogy hallottam meg harc is megy kozottuk, es egymast zavarjak.
Kobaljov 2008.03.11. 22:38:20
Itthon kezd (pár éves késéssel) bejönni a bluecastingos reklám is.
Utolsó kommentek