web2.0 symposium

Címkék

2 (1) 2.0 (2) 2008 (1) aktivizmus (1) api (1) a lista (1) backchannel (4) bako zsolt (2) balázs (1) barcamp (2) befektetés (2) beköszönő (1) berényi konrád (1) bertalan (1) besélgetés (1) bevezető (3) biznisz (2) blog (3) bloggerek (3) bodó (1) bodó balázs (2) bodo balazs (1) bojtár b endre (1) búcsú (1) cc (1) chris mattheisen (1) civil (1) civil kezdeményezések (1) crystalsearch (1) csütörtök (1) definíció (1) doranksy (1) doransky (1) drajko laszlo (2) econet.hu (1) előadás (8) értékelés (1) ervin (1) facebook (1) fejlesztői szemlélet (1) fotos (1) freemail (1) freemail2.0 (1) geritwo (1) gervai péter (1) györgy (4) györgy péter (2) hammer ferenc (1) hotspot (1) ibm (1) index (2) infóhippiség (1) ing (1) innováció (1) interju (1) interjúk (1) internet (2) intranet (1) irc (3) iwiw (7) jaksity (1) jános (3) kaizer gabor (2) kávé (1) kelemen gábor (1) kerekasztal (1) keszthelyi andrás (1) kispad (1) kiszeltünde (1) konferencia (7) konferencia2.0 (1) korpöret (1) kóstoló (1) közönség (2) közösség (1) legjobb (1) legnézettebb (1) lemaradas (2) lemaradás (1) leszámolás (1) lowtech (1) magyar (1) magyar telekom (1) média2.0 (1) mediq (2) mesap (1) mesko (1) microsoft (4) nagyok (1) ncurse (1) neten (1) netszemle (4) nyírő andrás (1) origo (2) orvosblog (1) orvosok (1) pénzügy (1) piac (2) pohly ferenc (1) polblog (1) pollner (1) prblog (1) program (1) reklám (1) sajtó (2) sanoma (4) simó györgy (5) startup (1) startupverseny (2) symposium (8) szabó (3) t (3) tanácsadás (1) társadalom (1) történet (1) tótmátyás tibor (1) twitter (2) t online (1) újságírás (1) üzleti blogolás (1) vágó istván (1) vállalkozás (2) vélemények (1) videa (1) video (1) videoblog (1) videóinterjú (1) vistalaptop (1) vita (4) web (2) web2 (11) web2.0symp (1) web22 (1) web22symp (6) web2symp (16) webkettő (11) webkettő definíció (2) weyer balázs (1) widget (1) wifi (1) wikipédia (1) wikipedia (2) winkler (3) winkler jános (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Friss topikok

Blogszolgáltatói vita

2007.02.28. 14:40 Tóth Benedek

Vajon tartalomszolgáltatók-e a blogszolgáltatók vagy sem? Van-e itthon igazi civil média? Hol van az üzleti modell? Hátrány-e kontrollálhatatlanságg? Erre kerestük a választ, de nem igazán találtuk meg. (Tovább...)

Az igazság a kettő között van. A buzz képviselője szerint a blogok a szerkesztett tartalmat nagyon jól kiegészítik. A hivatásosok magánvéleményüket kifejthetik blogjukban, így színesítik a kínálatot, míg "uborkaszezon" idején a szerkesztett tartalmakat is színesíteni lehet ezzel. Érdekességként említi, hogy új munkatársakat is kerenek a blogon. A blog.hu is sokban együttműködik az anyalappal... egymást egészítik ki. A blogter és a freeblog ezzel szemben inkább technológiai szolgáltatók és médiafelületszolgáltatók.

A felhasználók elcsábítása már más téma... mindegyik blogszolgáltatónak bizonyos szempontból megvan a célcsoportja. A blogter egyetlen érve, hogy "sok látogatót" tudnak vinni a szerencsés blogokra. Ők jelentős üzleti perspektívát látnak a szponzorált blogokban. "Tök mindegy hol blogolsz, ha jó vagy megtalálunk" összegzi Barczi tapasztalatait. Az, hogy melyik hálózatot használja valaki az teljesen mindegy. A freeblog képviselője azzal tud kontrázni, hogy "50 ezer blogger nem tévedhet". Szerintem simán.

A legtöbb szolgáltató fél attól, hogy a legtöbb felhasználó csak "inkubátornak" használja őket. Azaz a tehetségesek kiválnak és elhagyják őket.

Vajon kevés blogger az, aki a tartalmat előállítja.... hol van a long tail? Miért nem újságírók inkább... Mert kevés van. Nincsenek hivatásos újságírók a szakterületeken. A hivatásosok igazából semmihez nem értenek. Az újságírók nem lelkesek, ezért probléma a motiválásuk, nem teljesítenek túl jól. A lelkesedés sokkal jobban motivál Dobó Mátyás szerint. Az amatőr függetlensége is legalább ennyire fontos egészíti ki a blog.hu képviselője... szerinte a bloggereknek nem cél az újságíró karrier.

A blogon lévő hirdetés nem üzleti perspektíva... van aki a motort licenceli. Van aki szerint a "birodalman" belül le lehet kötni a felhasználókat. A blogokban lévő PR tevékenységet senki sem említi... sírok.

Az egyes partnerkapcsolatokat sokra értékelik a szolgáltatók... szinte túl sokra is. Itt meg lehet fogni hirdetőket -- állítja Papp László... olyan mintha itthon a blogok legnagyobb előnyei nem jönnének elő. A blogternél a stratégiai partnerség csak azt jelenti, hogy segítik egymást a fejlesztésben és az értékesítésben. "Sok látogató" ... ez lenne a Blogter egyetlen érve?

A Kontroll hiányában sok szint van... "fontos a sales... a hirdetők betanítása" Vannak jobban szerkesztett tartalmak, van ahol nincs szerkesztés. A tematika inkább a fontos... a vélemények elfolytásának hiánya akár előny is lehet... legalábbis szerintem, de az asztalnál ülőkben ez fel sem merül... kár.... A "címlapra nem kerülhet ki olyan tartalom ami zavarja a hirdetőket" összegzi a Blogter stratégiáját ezen a téren Doransky. sírok

Miért jó kiszervezni a legjobb publicistákat blogokba? Barczi magára veszi a kérdést.... mert neki is szólt... Mert az index szerkesztett tartalom.... "Az index az arc, a blog pedig a segg?" Az indexet nehéz lenne kontrollálni... más szabályok vannak, mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai.

"Nincs ingyen ebéd" a blognak hasznot kell hoznia a szolgáltató felé. De vajon, hogy lehet ezt kiaknázni... Nincsen sikerrecept... a bloggerek utálják a hírdetéseket, pláne ha nekik nem jut a dologból. Mindenkinek van valami elgondolása, de mintha ezt titkos receptnek gondolnák... pedig nem az.

A jövővel nézve optimisták a szolgáltatók. Bíznak a közösségi tartalmak jövőjében, de terveik vagy elképzeléseik nincsenek. A közösségi és a szerkesztett tartalmak ötvözésével operálnak, vagy a külső tartalmak aggregálásával. "Önálló blogszolgáltatás nem lesz öt év múlva" integrálva lesz minden-mindennel. A fórumokat kiválthatja és a klasszikus hírportálok táborát fogja ostromolni.

A vita (márha annak lehet nevezni), még mindig az eddigi legérdekesebb volt... meredek dolgokat, bármi meglepőt vagy újdonságot ugyan nem hallottunk, de ez nem is volt jelentős elvárás.

Szólj hozzá!

Címkék: web2symp vita web22symp

A bejegyzés trackback címe:

https://web2symp.blog.hu/api/trackback/id/tr9041222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása