Az igazság a kettő között van. A buzz képviselője szerint a blogok a szerkesztett tartalmat nagyon jól kiegészítik. A hivatásosok magánvéleményüket kifejthetik blogjukban, így színesítik a kínálatot, míg "uborkaszezon" idején a szerkesztett tartalmakat is színesíteni lehet ezzel. Érdekességként említi, hogy új munkatársakat is kerenek a blogon. A blog.hu is sokban együttműködik az anyalappal... egymást egészítik ki. A blogter és a freeblog ezzel szemben inkább technológiai szolgáltatók és médiafelületszolgáltatók.
A felhasználók elcsábítása már más téma... mindegyik blogszolgáltatónak bizonyos szempontból megvan a célcsoportja. A blogter egyetlen érve, hogy "sok látogatót" tudnak vinni a szerencsés blogokra. Ők jelentős üzleti perspektívát látnak a szponzorált blogokban. "Tök mindegy hol blogolsz, ha jó vagy megtalálunk" összegzi Barczi tapasztalatait. Az, hogy melyik hálózatot használja valaki az teljesen mindegy. A freeblog képviselője azzal tud kontrázni, hogy "50 ezer blogger nem tévedhet". Szerintem simán.
A legtöbb szolgáltató fél attól, hogy a legtöbb felhasználó csak "inkubátornak" használja őket. Azaz a tehetségesek kiválnak és elhagyják őket.
Vajon kevés blogger az, aki a tartalmat előállítja.... hol van a long tail? Miért nem újságírók inkább... Mert kevés van. Nincsenek hivatásos újságírók a szakterületeken. A hivatásosok igazából semmihez nem értenek. Az újságírók nem lelkesek, ezért probléma a motiválásuk, nem teljesítenek túl jól. A lelkesedés sokkal jobban motivál Dobó Mátyás szerint. Az amatőr függetlensége is legalább ennyire fontos egészíti ki a blog.hu képviselője... szerinte a bloggereknek nem cél az újságíró karrier.
A blogon lévő hirdetés nem üzleti perspektíva... van aki a motort licenceli. Van aki szerint a "birodalman" belül le lehet kötni a felhasználókat. A blogokban lévő PR tevékenységet senki sem említi... sírok.
Az egyes partnerkapcsolatokat sokra értékelik a szolgáltatók... szinte túl sokra is. Itt meg lehet fogni hirdetőket -- állítja Papp László... olyan mintha itthon a blogok legnagyobb előnyei nem jönnének elő. A blogternél a stratégiai partnerség csak azt jelenti, hogy segítik egymást a fejlesztésben és az értékesítésben. "Sok látogató" ... ez lenne a Blogter egyetlen érve?
A Kontroll hiányában sok szint van... "fontos a sales... a hirdetők betanítása" Vannak jobban szerkesztett tartalmak, van ahol nincs szerkesztés. A tematika inkább a fontos... a vélemények elfolytásának hiánya akár előny is lehet... legalábbis szerintem, de az asztalnál ülőkben ez fel sem merül... kár.... A "címlapra nem kerülhet ki olyan tartalom ami zavarja a hirdetőket" összegzi a Blogter stratégiáját ezen a téren Doransky. sírok
Miért jó kiszervezni a legjobb publicistákat blogokba? Barczi magára veszi a kérdést.... mert neki is szólt... Mert az index szerkesztett tartalom.... "Az index az arc, a blog pedig a segg?" Az indexet nehéz lenne kontrollálni... más szabályok vannak, mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai.
"Nincs ingyen ebéd" a blognak hasznot kell hoznia a szolgáltató felé. De vajon, hogy lehet ezt kiaknázni... Nincsen sikerrecept... a bloggerek utálják a hírdetéseket, pláne ha nekik nem jut a dologból. Mindenkinek van valami elgondolása, de mintha ezt titkos receptnek gondolnák... pedig nem az.
A jövővel nézve optimisták a szolgáltatók. Bíznak a közösségi tartalmak jövőjében, de terveik vagy elképzeléseik nincsenek. A közösségi és a szerkesztett tartalmak ötvözésével operálnak, vagy a külső tartalmak aggregálásával. "Önálló blogszolgáltatás nem lesz öt év múlva" integrálva lesz minden-mindennel. A fórumokat kiválthatja és a klasszikus hírportálok táborát fogja ostromolni.
A vita (márha annak lehet nevezni), még mindig az eddigi legérdekesebb volt... meredek dolgokat, bármi meglepőt vagy újdonságot ugyan nem hallottunk, de ez nem is volt jelentős elvárás.
Utolsó kommentek