web2.0 symposium

Címkék

2 (1) 2.0 (2) 2008 (1) aktivizmus (1) api (1) a lista (1) backchannel (4) bako zsolt (2) balázs (1) barcamp (2) befektetés (2) beköszönő (1) berényi konrád (1) bertalan (1) besélgetés (1) bevezető (3) biznisz (2) blog (3) bloggerek (3) bodó (1) bodó balázs (2) bodo balazs (1) bojtár b endre (1) búcsú (1) cc (1) chris mattheisen (1) civil (1) civil kezdeményezések (1) crystalsearch (1) csütörtök (1) definíció (1) doranksy (1) doransky (1) drajko laszlo (2) econet.hu (1) előadás (8) értékelés (1) ervin (1) facebook (1) fejlesztői szemlélet (1) fotos (1) freemail (1) freemail2.0 (1) geritwo (1) gervai péter (1) györgy (4) györgy péter (2) hammer ferenc (1) hotspot (1) ibm (1) index (2) infóhippiség (1) ing (1) innováció (1) interju (1) interjúk (1) internet (2) intranet (1) irc (3) iwiw (7) jaksity (1) jános (3) kaizer gabor (2) kávé (1) kelemen gábor (1) kerekasztal (1) keszthelyi andrás (1) kispad (1) kiszeltünde (1) konferencia (7) konferencia2.0 (1) korpöret (1) kóstoló (1) közönség (2) közösség (1) legjobb (1) legnézettebb (1) lemaradás (1) lemaradas (2) leszámolás (1) lowtech (1) magyar (1) magyar telekom (1) média2.0 (1) mediq (2) mesap (1) mesko (1) microsoft (4) nagyok (1) ncurse (1) neten (1) netszemle (4) nyírő andrás (1) origo (2) orvosblog (1) orvosok (1) pénzügy (1) piac (2) pohly ferenc (1) polblog (1) pollner (1) prblog (1) program (1) reklám (1) sajtó (2) sanoma (4) simó györgy (5) startup (1) startupverseny (2) symposium (8) szabó (3) t (3) tanácsadás (1) társadalom (1) történet (1) tótmátyás tibor (1) twitter (2) t online (1) újságírás (1) üzleti blogolás (1) vágó istván (1) vállalkozás (2) vélemények (1) videa (1) video (1) videoblog (1) videóinterjú (1) vistalaptop (1) vita (4) web (2) web2 (11) web2.0symp (1) web22 (1) web22symp (6) web2symp (16) webkettő (11) webkettő definíció (2) weyer balázs (1) widget (1) wifi (1) wikipedia (2) wikipédia (1) winkler (3) winkler jános (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Friss topikok

Hogyan szervezzünk web 2.0 symposiumot?

2006.05.30. 13:34 nikita

Pontosan két hónappal ezelőtt mondtam az egyik kedves barátomnak (nevezzük Dezsőnek, nevét kérte, h hallgassam el) hogy kell valamit szerveznem május végére, de ötletem nincs, hogy mit. Dezső mondta: legyen web 2.0. Az mi? Amire kaptam egy rövid definíciót, amit most nem ismétlek, tegnap hallhattátok eleget. Rendben, mondom, és mi legyen benne? Blogok, iWiW, Wikipédia. Rövid ötletbörze után jöttek a nevek. Keresd meg Weyert, az origótól, ő majd jól megmédiatámogat. Hívd a Blogtert és az Econetet, tőlük pénzt kell kérni. Majd megnyitja GYP, ő mindenről tud beszélni és hiteles. Legyen iWiW, persze Cseh Gabi. Blogok: Marinov, Blumi, Pollner. Kaptam hozzájuk telszámokat, innen lehet továbblépni, ők is fognak sok okosat mondani és vastag a telefonkönyvük.  

Cím sokáig nem volt, Web Konferencia fantáziátlan munkacímmel futott majdnem az utolsó pillanatig. Az Econet (Papp Laci) és a Blogter (Doransky) sajnos nem volt túlzottan támogató hangulatban a tárgyaláson, igaz, csak egy vázlatot kaptak, mint kínált eszköz. Az Econet később beszállt médiatámogatónak, a Blogter meg anyagi támogatónak.

Lefoglaltam a Vista Konferenciaközpontot, kedves hely a rendezvénynek, picit kicsi, de lehet, h nem is lesznek sokan (200-an voltak). A program közben fejlődött, bejött a GYF blog ötlete. Megtámadtam a Miniszterelnöki Hivatalt, h Gyurcsányt akarom! A reakció egy kissé cinikus kacaj, de mégis enyhén reménytkeltő. Keszthelyi András, a miniszterelnök politikai főtanácsadója azonban mentőövként bedobta magát nekem, aminek örültem persze. Gyurcsány nem írt a blogjában a rendezvényről, ennek nem örültem. 

A felkért előadók egy kivétel nélkül mind örömmel igent mondtak. Marinov sajnos elutasított, de mint utólag megtudtam, ez nem konkrétan a rendezvényemnek szólt, hanem a szereplésnek, ugyanis nem szeret. Sztahanov segítségével szétkaptuk egy sörözőben a három blog témát. Legyen politikai, újságírói és üzleti, mondta Blumi. Mondtam legyen. És lett. Közben befutott előadóként a Creative Commons, ami sokak szerint nem web 2.0, pedig nagyon is. A wikipédiát két előadásra bontottam, egyrészt mert megérdemli, másrészt mert magam is wikipédista lennék, ráadásul kiváló. Van ilyen díj, a wikin! 

A vitapartnerek nehezebben alakultak, komoly fejtörést okozott, h ki és hova. De az utolsó hétre az is végleges lett. A moderátorok úgyszintén az utolsó héten lettek véglegesítve.

A médiaszponzorok aránylag gyorsan és könnyen jöttek. Hvg, Index, Népszabi, Origó, iWiW, Freeblog, Technomania, KlubRádió, Netért, est.hu. Adtam interjúkat, MTV és Tilos, illetve a két médiatámogató rádióba. Terjedt az ige a blogokon, ami szintén nagyon jól tett a rendezvény ismertségének.  

Eljutottam a T-hez. A programban az iWiW előadás érdekelte őket, de az első tárgyaláskor még nem derült ki, h lesz e pénz vagy sem. Majd másnap olvasom az Indexen, h a T-online megvette az iWiWet, no ez nekem kapóra is jött. Két héten belül kaptam helyszínt (Magyar Telekom székházat) ingyen. Kaptam támogatást a T-online Zrt-től. Véglegessé vált, h meg lehet rendezni a symposiumot. A jegybevételre ugyanis nem mertem bízni, mert az lutri. Közben Prospero szólt, h vesz 15 jegyet a Blogter bloggereinek, ezzel a gesztussal támogatóként léptek elő.

A rendezvény előtt két héttel elindult a médiakampány. Futott a banner a médiatámogatók felületein. A blogok (sesblog, Médiablog) hemzsegtek a kommentektől. Támadtak (GyP személye, program, jegyár, túl magenta a symp) és dicsértek is. Védtem az álláspontomat, és rengeteg ötletet kaptam belőlük, amit itt most megköszönök mindenkinek!

Nagy fejtörést okozott a jegy beárazása is. Mert hogy legyen ingyen, vagy legyen 5.000 Ft. Legyen 10.000 körül, legyen minimum 35.000 Ft, mint a rendes konferenciák. A legvégén maradtam a 8 ezres elővételben. Ezzel sikerült vásárlóbaráton aluláraznom (a bloggerek ajándék jeggyel jöttek, a résztvevők 95 %-a meg céges volt.)

Közben Papp Laci kitalálta, h legyen blogja a rendezvénynek, amit Blumi meg is csinált. Ez lett a hivatalos blog, amit most is olvastok. Index és Blogter is kitalálta ugyanezt (saját symp blog). Elején kicsit aggódtam, h ezt ki fogja olvasni. (Majd tízezren olvasták eddig.)

November végén (inkább december eleje) két napos lesz a második web 2.0 symposium. Este lesz majd szervezett buli a népnek. Lesz olyan előadás is, ami most nem volt. És gyakrabban lesznek szünetek :-) . A támogtók által legalább 30-40 ingyenjegy ki lesz osztva a blogokon. Tegnap 15 lett kiosztva.

T elégedett volt a rendezvénnyel, remélem másodikra is megsegítenek. Médiatámogatók úgyszintén. És satöbbi még. Remélem.

Őszintén remélem azt is, h mindenki jól érezte magát, a csak szendvicsért elnézést, de ilyen olcsó jegyárból nem futotta többre. A blogok olvasása alapján nem szidják a rendezvényt, ez jól esik. 

Novemberben, talán ugyanitt, veletek.

Nikita (Molnár Rita)

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://web2symp.blog.hu/api/trackback/id/tr579954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mark.hu · http://mark.hu 2006.05.30. 13:46:41

Köszönjük, hogy megszervezted. Ha túl sok újat nem is hallottunk, azért arra nagyon jó volt, hogy találkozzunk és beszélgessünk. Általában pedig erre való a symposium/konferencia. Köszi.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.30. 14:16:04

Én is köszi, már várom a novemberit :-)

mustar 2006.05.30. 14:19:19

"Amivel sikerült jól aluláraznom, hiszen a bloggerek ajándék jeggyel jöttek, a résztvevők 95 %-a meg céges volt. "

Tehát novemberben 20-30ra készüljünk? :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.05.30. 14:27:04

novemberben ugyanúgy lehetőség lesz 20-30 ingyenjegy kiosztására, majd megszervezem a támogatókkal. De egyébként kb igen...

mustar 2006.05.30. 15:02:51

Mert akkor ennél sokkal erősebb programra lesz szükség. Pontosan meghatározni hogy miről és kinek. A legtöbb előadás azért volt semmilyen, amivel a CC-s előadó kezdte: fogalma sincs, hogy kiknek ad elő.
A 10ezres ár pont az alatt a határ alatt volt, hogy a program szinte nem is érdekelt a jelentkezés előtt (pláne, hogy egy "ebédre" is számítottam).

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.05.30. 15:09:18

mustar: ha pontosan meghatározom, hogy kinek szól, akkor nem 200-an ülnek benn, hanem ötvenen. Mindenképpen úgy kellett összeállítani, h mindenkinek szóljon.
Ha kizárólag a bloggereknek szól, akkor egész nap blogos előadás van, ingyenessé kell tenni, nincs anyagi támogató, azaz nekem kell pénzt belerakni, azaz akkor szervezze meg más.

A symposium azoknak szólt, akik érdeklődnek a web 2.0 iránt. A web 2.0-ba beletartozik azok a témák, amik benne voltak: iwiw, cc, wikipédia, blogok.
A többi fenn említett témák, amik hiányoztak főleg a fejlesztőknek szól, vagyis az egy külön nap kérdése. Egy napba nem fér bele minden.

Hihetetlenek vagytok :-) az is baj, h nem célzottan szervezem, azaz nem egy téma köré rakom a napot. És az is baj, hogy ez és az hiányzik.

nem lehet mindenkinek megfelelni. A résztvevők 90 %-a elégedett volt a programmal a visszajelzések alapján.

mustar 2006.05.30. 15:34:02

"ha pontosan meghatározom, hogy kinek szól, akkor nem 200-an ülnek benn, hanem ötvenen"
de ha tényleg jó, kifizetek 4* ennyit is a jegyért. a kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad.

"Ha kizárólag a bloggereknek szól, akkor egész nap blogos előadás van"
nem vagyok blogger, és szerintem nem is a blog a web2 veleje, sőt. ja, és nem írtam, hogy bloggereknek szóljon.

"A symposium azoknak szólt, akik érdeklődnek a web 2.0 iránt."
épp ezért írtam, hogy a 10e még éppen az volt, amiből kapásból 2-t is vettünk, mert ingerküszöb alatt maradt. a témák ebből a szempontból lényegtelenek voltak.

"az is baj, h nem célzottan szervezem, azaz nem egy téma köré rakom a napot."
én egy szóval nem mondtam, hogy egy téma legyen. azt se, hogy kellett volna még ez/az. azt tényleg mondtam, hogy legyen célzott, de ennek semmi köze a témák számához, egyenlőségjelet húzni csúsztatás.

egyébként nem meggyőzni akarlak, a véleményem mondom el, mint résztvevő, amit vagy figyelembe veszel, vagy nem. lelked rajta.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.05.30. 15:38:18

Mustar:Ha nem a téma volt az érdekes, akkor mondd meg konkrétan, h mit értel közönségbecélozáson.

nickel 2006.05.30. 15:40:14

nikita: az előadások anyagait honnan lehet letölteni? Azt az infot kaptam, hogy letölthetővé teszitek.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.05.30. 15:45:27

Nickel:holnaptól elérhető a honlapomon: www.ap.hu
Keszthelyi, Weyer előadás nem lesz fenn, mert ők nem csináltak diákat.

nickel 2006.05.30. 15:49:37

Nikita: OK, köszi!

mustar 2006.05.30. 16:06:06

"Ha nem a téma volt az érdekes, akkor mondd meg konkrétan, h mit értel közönségbecélozáson. "

vegyük az utolsó témát, wikipedia (egyértelműen web2, illett ide).
de miről szóljon az előadás?
mit csinál alapján csoportosítva a közönséget:
blogolóknak: hogy tudsz beszállni, milyen a közönség, a közösség, miben segít neked, tudsz belőle pénzt szerezni, ismert leszel tőle?
cégeknek: hol tudja haszonsítani, mik az alkalmazási területei, mi kell hozzá (ez egy oldal, egy szoftver, egy technológia?), mik a hátrányai, stb

hozzáértés alapján:
totál web2 újoncoknak: mi az a wiki, miben jobb, miről van wiki, hol éred el, miért kell fentartással kezelni, stb
tapogatózóknak: honnan jött, hogyan jött, hogy csinálják, milyen fajtái vannak, miben rosszabb, hogy tudod jobban használni, stb
használóknak: hova fejlődhet, milyen más módszerek lehetségesek hasonló kérdésekre, mik a jogi/erkölcsi/akármi problémái, stb

és persze még biztos lehet másról is beszélni, nem vagyok wiki szakértő, a hozzáértők nyilván még kismillió más témát tudnának mondani. ahogy más csoportosítások is lehetnek (vagy ezt tovább bontani, pl cégeknél ügynökségek, fejlesztő cégek, kis-közepes létszámú cégek, ...).

a legjobb, ha maguk az előadók írnak 5-10 mondatot az előadásukról.

amit mondani próbálok az az, hogy ha jól be van határolva, és 1-2 előadás marhára megtalál engem, akkor simán kifizetek sokszor ennyi pénzt érte, egyébként 2* is meggondolom. ha pedig az ár ennyire alacsony, akkor nem riaszt vissza a rossz/hiányos lista sem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.05.30. 17:30:53

igen, de továbbra is azt mondom, hogyha célirányos a konferencia, akkor nagyon kevesen jönnek el.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.05.30. 23:54:12

mustar: irtad az irc-n, h a konferencia legnagyobb baja, h nem jól vannak válogatva a témák, csak érdekelne, h ha nem jól válogattuk a témát, akkor mit kellett volna ehelyett? Ezen azt érted, h nem kellett volna a web 2.0 sympre sem a blogok, sem a cc, sem a wikipédia, sem az iwiw?

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.05.31. 11:06:24

Szerintem ez egy elso konferencia volt, belefert az altalanosabb tematika. A kovetkezore sokkal egyszerubb dolgunk lesz, mert nyitunk ezen a blogon egy temagyujto posztot, es oda bekommentelheti mindenki - akar mostantol - h mik szerinte az erdekes temak, es akkor azokbol lehet valogatni. Egyebkent is sokkal konnyebb jol osszeszedni a temakat, ha van ra ido, es most lesz.

mustar 2006.05.31. 11:18:26

Nem, azt értem, amit az utolsó bejegyzésben, illetve amit az IRC logban említettem.

Nem ismétlem el, részben azért sem, mert NEM a konferencia (symposium) szapulása a célom.

Azt próbáltam csak elmondani (novemberre, és nem a mostani alkalomra célozva), hogy konkrét, jól behatárolt témákért többet is fizetnék, újrahaszonsított postokért nem biztos.

Egyetértek sztahanovval, elsőre jó volt (pláne ilyen árral), másodikra már nem biztos hogy elég lenne, de az még messze van.

"Egyebkent is sokkal konnyebb jol osszeszedni a temakat, ha van ra ido, es most lesz." Amen.

geri · http://geritwo.freeblog.hu 2006.06.01. 00:27:42

Én is köszönöm a szervezést, nikita! A témák oda illettek, csak a feldolgozás mélysége, tartalma nem volt elég jó, elég mély nekem - persze a közönség differenciáltságával kapcsolatban igazak a fenti megállapítások, nehéz pozicionálni.

Végül nem is annyira az elhangzottakat tartom értékesnek, bár voltak jó kerekasztalok, hanem az ezek nyomán (pl. bloggerkörben) megszületett gondolatokat - szerintem érdemes folytatni, és beszélni még a webkettőről, várom a novembert.

Sok mindent elő lehetne persze venni még... Amit nagyon hiányoltam, az a webkettővel kapcsolatos nemzetközi trendekre való kitekintés volt: ez konkrétan, számszerű bemutatásban szerintem sokaknak érdekes lenne. Nem is beszélve külföldi előadókról.

A blogok és sajtó témát pedig talán még lehetne feszegetni, hiszen itt is viszonlag kevés szó esett arról, hogy működik ez az egész ott, ahol működik (=Amerika).

Összességében ha nem is szakmaibb, de gyakorlatiasabb, és kicsit... nem is tudom, mi a jó szó... előremutatóbb, nyitottabb symposiumot látnék szívesen novemberben: a mostani olyan volt, mint egy merítés a jelenlegi magyar webkettőből, de nem sokkal több - ami némileg olyan, mint a magyar narancs...

Ezeket majd még felvetem a megfelelő helyen, Blumi, nagyon jó ötlet az előzetes témagyűjtés.

Egy praktikus javaslat: a laptop-asztalokat talán jobb lenne elöl elhelyezni, mint az IH-n volt, és, persze, több konnektort, nagyobb sávszélességet. ;) Bár hátul is jól elvoltunk, de egy idő után már nehéz volt befogadni az előadások/viták anyagát, mert messze volt a pódium, és inkább egymásra figyeltünk. :)

Végül, de nem utolsó sorban egy éles kritika: a szendvicsek nem voltak valami jók. (Tudok ajánlani egy baromi jó partyszerviz céget. ;) )

mark.hu · http://mark.hu 2006.06.01. 10:03:16

geri: utána a pizza jó volt, és különben sem kajálni mentél, hanem újségot írni:)

geri · http://geritwo.freeblog.hu 2006.06.01. 13:16:47

mark.hu: A pizzát mi vettük, az nem ér. :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.06.01. 14:15:04

Geri: én is ismerek baromi jó catering cégeket, de akkor a jegy 12.000 alatt nem állt volna meg..
süti beállítások módosítása