web2.0 symposium

Címkék

2 (1) 2.0 (2) 2008 (1) aktivizmus (1) api (1) a lista (1) backchannel (4) bako zsolt (2) balázs (1) barcamp (2) befektetés (2) beköszönő (1) berényi konrád (1) bertalan (1) besélgetés (1) bevezető (3) biznisz (2) blog (3) bloggerek (3) bodó (1) bodó balázs (2) bodo balazs (1) bojtár b endre (1) búcsú (1) cc (1) chris mattheisen (1) civil (1) civil kezdeményezések (1) crystalsearch (1) csütörtök (1) definíció (1) doranksy (1) doransky (1) drajko laszlo (2) econet.hu (1) előadás (8) értékelés (1) ervin (1) facebook (1) fejlesztői szemlélet (1) fotos (1) freemail (1) freemail2.0 (1) geritwo (1) gervai péter (1) györgy (4) györgy péter (2) hammer ferenc (1) hotspot (1) ibm (1) index (2) infóhippiség (1) ing (1) innováció (1) interju (1) interjúk (1) internet (2) intranet (1) irc (3) iwiw (7) jaksity (1) jános (3) kaizer gabor (2) kávé (1) kelemen gábor (1) kerekasztal (1) keszthelyi andrás (1) kispad (1) kiszeltünde (1) konferencia (7) konferencia2.0 (1) korpöret (1) kóstoló (1) közönség (2) közösség (1) legjobb (1) legnézettebb (1) lemaradas (2) lemaradás (1) leszámolás (1) lowtech (1) magyar (1) magyar telekom (1) média2.0 (1) mediq (2) mesap (1) mesko (1) microsoft (4) nagyok (1) ncurse (1) neten (1) netszemle (4) nyírő andrás (1) origo (2) orvosblog (1) orvosok (1) pénzügy (1) piac (2) pohly ferenc (1) polblog (1) pollner (1) prblog (1) program (1) reklám (1) sajtó (2) sanoma (4) simó györgy (5) startup (1) startupverseny (2) symposium (8) szabó (3) t (3) tanácsadás (1) társadalom (1) történet (1) tótmátyás tibor (1) twitter (2) t online (1) újságírás (1) üzleti blogolás (1) vágó istván (1) vállalkozás (2) vélemények (1) videa (1) video (1) videoblog (1) videóinterjú (1) vistalaptop (1) vita (4) web (2) web2 (11) web2.0symp (1) web22 (1) web22symp (6) web2symp (16) webkettő (11) webkettő definíció (2) weyer balázs (1) widget (1) wifi (1) wikipedia (2) wikipédia (1) winkler (3) winkler jános (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Friss topikok

Élet a számítógépek után

2008.03.04. 12:56 Tschöppy

Nagyjából a fenti témáról volt szó Winkler János és Dobó Mátyás közti beszélgetés folyamán, aminek apropója, hogy ugye kijött az iPhone, és ez a készülék - elviekben - gyökereiben változtatta meg a készülékekhez való viszonyát az embernek (és a szolgáltatóknak).
Winkler szerint nem hype, hanem tartós trend, ami az Apple kütyüje, és ezáltal az okostelefonok körül kialakul. Különösen azért, mert a sebesség már megvan, ők már 30-40%-os nagysebességű lefedettséggel rendelkeznek (kicsi reklám, elfér), és hamarosan még nagyobb lesz ez az arány. De még így is másfél évet kell várni a megfelelő, középkategóriás telefonokra itthon.
Arra a kérdésre, hogy mikor lesz meg a kritikus tömeg Magyarországon a felhasználók között, Winkler János azt válaszolta, hogy majd akkor, hogyha elfogy annyi okostelefon, de ahhoz az is kell ugye, hogy ne csak a felső kategóriában jelenjenek meg ezek a szolgáltatások.
Nagy az esélye a videómegosztó site-ok megjelenésének a mobilvilágban, főleg a youtube-iphone megjelenése után, de erre is várni kell, a fenti okok miatt.
A beszélgetés záró részében a mobilreklámról volt szó, Winkler szerint a piaci szereplők nem használták ki az ebben rejlő lehetőségeket (mobilja mindenkinek van), pl. a mass-smst. Igaza van, de valószínűleg a felhasználók örömére, nem biztos, hogy nagyon lelkesek lennének arra, hogyha folyamatosan jönnének a spamek.
Az első kérdés a közönségből is ehhez a beszélgetéshez érkezett, miért nem használták eddig a mobilhirdetést? Ki félt tőle, melyik fél? A válaszból annyit tudunk meg, hogy ők (a T-mobile) nem félnek tőle, ők nyitottak. Ez végülis jogos, hiszen nekik már megvan a háttér, és ők kapnák a pénzt az egész akció végén. Így én se félnék.

3 komment

Címkék: doransky winkler jános besélgetés

A bejegyzés trackback címe:

https://web2symp.blog.hu/api/trackback/id/tr62364991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.04. 19:17:35

Miért nincs mobil reklám? Jó vicc! Egy sms kiküldése 8-12 Ft + áfa, az mms még drágább, de ez a kisebbik baj. A nagyobbik baj a hazai törvények, ugyanis ugyanaz a szabályozás, mint az e-maileknél. Azaz csak akkor lehet küldeni sms-t vagy mms-t, ha a felhasználó azt előre engedélyezte! De ilyen listát az oprátorok nem adnak ki (a T se, csókoltatom a hozzánemértő megmondót tőlük), magadnak kell gyűjteni. Vannak ilyen listák, olyan 400-500e fősek. Ez messze nem a teljes penetráció.
Persze lehetne wap-on is hirdetni, ha a valamekkora épeszű forgalmat engedő operátorok ezt engednék. De nem engedik, a T-sem engedi.

Mobil reklám ezért nincs. Nem árt tudni... Winklernek sem. Valaki elmondani neki?

rivera 2008.03.06. 18:01:34

Mobil spam letezik, csak nem nalunk - nem mintha hianyozna. Eleg bekapcsolni a telefont a dubai repteren, elarasztjak az akciok, hirdetesek, hotelek spamjei. Es mar akkor kapja az ember, amikor meg fel se jelentkezett semmilyen szolgaltatohoz, mivel a repter mellett mini halozatok vannak amiknek csak ennyi a feladata. Ahogy hallottam meg harc is megy kozottuk, es egymast zavarjak.

Kobaljov 2008.03.11. 22:38:20

Itthon kezd (pár éves késéssel) bejönni a bluecastingos reklám is.