web2.0 symposium

Címkék

2 (1) 2.0 (2) 2008 (1) aktivizmus (1) api (1) a lista (1) backchannel (4) bako zsolt (2) balázs (1) barcamp (2) befektetés (2) beköszönő (1) berényi konrád (1) bertalan (1) besélgetés (1) bevezető (3) biznisz (2) blog (3) bloggerek (3) bodó (1) bodo balazs (1) bodó balázs (2) bojtár b endre (1) búcsú (1) cc (1) chris mattheisen (1) civil (1) civil kezdeményezések (1) crystalsearch (1) csütörtök (1) definíció (1) doranksy (1) doransky (1) drajko laszlo (2) econet.hu (1) előadás (8) értékelés (1) ervin (1) facebook (1) fejlesztői szemlélet (1) fotos (1) freemail (1) freemail2.0 (1) geritwo (1) gervai péter (1) györgy (4) györgy péter (2) hammer ferenc (1) hotspot (1) ibm (1) index (2) infóhippiség (1) ing (1) innováció (1) interju (1) interjúk (1) internet (2) intranet (1) irc (3) iwiw (7) jaksity (1) jános (3) kaizer gabor (2) kávé (1) kelemen gábor (1) kerekasztal (1) keszthelyi andrás (1) kispad (1) kiszeltünde (1) konferencia (7) konferencia2.0 (1) korpöret (1) kóstoló (1) közönség (2) közösség (1) legjobb (1) legnézettebb (1) lemaradas (2) lemaradás (1) leszámolás (1) lowtech (1) magyar (1) magyar telekom (1) média2.0 (1) mediq (2) mesap (1) mesko (1) microsoft (4) nagyok (1) ncurse (1) neten (1) netszemle (4) nyírő andrás (1) origo (2) orvosblog (1) orvosok (1) pénzügy (1) piac (2) pohly ferenc (1) polblog (1) pollner (1) prblog (1) program (1) reklám (1) sajtó (2) sanoma (4) simó györgy (5) startup (1) startupverseny (2) symposium (8) szabó (3) t (3) tanácsadás (1) társadalom (1) történet (1) tótmátyás tibor (1) twitter (2) t online (1) újságírás (1) üzleti blogolás (1) vágó istván (1) vállalkozás (2) vélemények (1) videa (1) video (1) videoblog (1) videóinterjú (1) vistalaptop (1) vita (4) web (2) web2 (11) web2.0symp (1) web22 (1) web22symp (6) web2symp (16) webkettő (11) webkettő definíció (2) weyer balázs (1) widget (1) wifi (1) wikipédia (1) wikipedia (2) winkler (3) winkler jános (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Friss topikok

Web 2.0 Symposium 2 - ötletbörze

2006.06.01. 19:05 nikita

Sziasztok,

Akkor csapjunk a lecsóba! Ami szerintem legyen benne újra: Creative Commons, iwiw, blogok, wikipédia :-) De tényleg. persze mindez kicsit/nagyon másképp. Valamint (idézet egy blogból)

  • webalkalmazások
  • Ajax illetve egyeb technikai megoldások, amik a felhasználói élményt javitották
  • RSS: mint ami egyrészt lehetőve teszi, hogy irdatlan mennyisegű forrást kövessen az ember, másrészt a tartalom immár megjelenhet a böngésző programon kivül is
  • Podcast (Videocast) egyrészt a blogokhoz kapcsolhatoan mint tartalom előallitas, másrészt viszont megintcsak a böngeszon kivüli, sőt számitógépen kivuli tartalom elérés.
  • Szolgáltatások, tartalmak újra felhasznalásának lehetősége, API-k lásd: GoogleMap, vagy flickr-blog összekapcsolás stb. 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://web2symp.blog.hu/api/trackback/id/tr5310053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 20:04:38

Akkor kezdjük az elején!
Kinek szól a következő konferencia?
Mi a célunk a konferenciával?
Ha ezeket megválaszoljuk, AKKOR a többi dolog magától jön.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.06.01. 20:09:33

Mivel az a célom, h minél többen eljöjjenek, ezért az a válaszom, h azoknak, akik érdeklődnek a web 2.0 iránt. Az Internet Hungary kinek szól?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 21:53:52

Az Internet Hungary a szakmának szól, egy jó bulilehetőség kb.
Legalábbis nem tartják többre.
Szakmán belül pedig a portálokat (azok vezetőit és marketingeseit) plusz az érintett ügynökségeket értem.
A legtöbb céget valami ügynökség vagy portál hívja meg...

Értem én, hogy a cél a sok érdeklődő, de az lehet olyanokból, akik napestig programsorokat kódolnak, és olyanokból, akik blogokat írnak.
Ezeknek van közös halmaza, de nem túl nagy.
Érdekes lehet olyanoknak, akiket ez üzletileg érdekel, és még nem ismerik - abból is el lehet hívni sokat.
De ezek mind-mind külön témák.
Én pl. nem ülnék be egy AJAXos előadásra, mert egy szót nem értenék belőle és nem is érdekel.

Az a gondom, hogy sok negatív dolgot már megfogalmaztam (hogyan ne legyen), de pozitív még nem ugrott be...
Mindegy, lássuk más mit gondol, aztán majd hátha nekem is lesz építő jellegű javaslatom.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.06.01. 22:04:46

blogosokra nem fogok építni. lesz a blogosoknak 3-4 előadás, majd beülnek csak arra. ha blogosokra pakolnám az egész konfot, akkor éhen halnék. lásd már a sokszor emlegett tényt, hogy a blogosok nem fizetőképesek. De semmiképpen sem konferencia méretben.

A tech előadásokra meg majd beülnek csak a techesek.

Konrád: megkaptad a borod?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 22:57:06

Bor: igen, köszönöm!
Blogosok: nem is kell nekik konferencia, csak fikáznák. Nem egy homogén közeg, még abban sem tudnak kiegyezni, hogy ők blogerek vagy bloggerek ;-)

Kérdés, meg tudod-e úgy hirdetni, hogy a közepes és nagyobb cégek marketingesei, PR-osai eljöjjenek. Ha igen, akkor az egy fizetőképes kör szerintem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.06.01. 23:07:52

közepes és nagyobb cégek marketingesei, PR-osai : a jegyrendelők 90 %-a most is tőlük jött.

Alonzo 2006.06.02. 00:37:39

Van átfedés a te ötleteiddel, de bennem a konf után a következő témák fogalmazódtak meg:

1. API, mash-up - miért jó a Google-nek, a YouTube-nak meg a többinek, hogy a saját termékének kreatív felhasználhatóságát mások kezébe adja? És ha ezt sikerül jól elmagyarázni valakinek, akkor rögtön világossá is válna, hogy Bodó Balázs miért kérdezte, hogy az iwiw és a myvip átjárható lesz-e. Erre akár fel lehet kérni a Balázst is, mert 'remix' témában eléggé otthon van, és szerintem most is övé volt az egyik legjobb előadás.

2. Külföldi web2-es alkalmazások. Miért futottak be, miért pont ők, miért pont most? - egyes blogokban néha egész frappáns elemzéseket lehet olvasni, de akár lehetne hívni valami külföldi "sztárvendéget" is, mondjuk Flickr első fejlesztőit, de most csak úgy mondtam valamit. :) Nem hiszem, hogy egy angol nyelvű előadás nagy gondot okozna a többségnek.

3. AJAX, Podcast, RSS jöhetnek, bár szerintem jobb lenne egy átfogóbb tech előadás, amiből meg lehet érteni az alapokat, de nem annyira mély, hogy a marketingesek haza induljanak. :)

4. Mivel itthon iwiw-en kívül nincs igazán befutott webkettes, ezért az egész konferenciának kicsit külföldmásolós színezete van. Viszont van pár olyan informatika és közgazdaság/jog/stb. határán mozgó tudósunk, akiknek akár újszerű gondolataik lehetnek a web2-ről. György Péter megvolt, de vannak mások is. Én például szívesen hallgatnám Z. Karvalics Lászlót.

Egyelőre ennyi, és bár ezzel a véleményemmel valószínűleg egyedül leszek, de a blogok jelentőségéről nem szeretnék több előadást hallani. Évek óta ezzel van tele minden, én már kifejezetten unom.
Legyen RSS, podcasting, tagging, és bármi más blog-közeli dolog, de magáról a blogról nem kell többet beszélni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.02. 01:08:14

nikita, csinálsz mostanában egy gyors feedbacket azok között, akik elmentek?
Az is tisztíthatja a képet (vagy nem).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.02. 01:13:09

Alonzo:
1.: jó ötlet, de erre valaki külsős kell, aki nem érdekelt itt-ott. Balázst nem ismerem, nem tudom, mennyire jó ebben. A CC előadása után símán el tudom képzelni, hogy ezt is jól megoldja.
2.: igen, ez már nekem is az eszembe jutott, kérdés, mennyire ütné agyon a konferenciát egy ilyen guru.
3.: Lehet, egy hozzáértő marketingesnek kellene erről beszélnie, aki nem a technikai, hanem a felhasználási oldalról közelíti meg. Ha a célcsoport a fenti...
4.: Ühüm, kell a Tudomány is.

Blogok: pedig volna mit beszélni róla, igaz, nem általánosságokban, hanem belemenően, és főleg az üzleti oldalról. HA a marketingeseknek, PR-osoknak szól, akkor belső blogokról, ügyfélszolgálati blogokról stb. jó lenne még hallani - de erőssen gyakorlati és nem elméleti síkon.
Azaz ha így csinálod ez lesz, ha úgy csinálod az lesz az eredmény stb.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.06.02. 10:10:18

Oké, először is fogjuk a technikai témákat és hajítsuk el őket messzire. Ez a konf nem fejlesztői konferencia - fejlesztőknek amúgy sem tudsz semmi újat mondani, mert ők naprakészek. Az egéznek sokkal inkább felhasználásról, lehetőségekről, üzletről, közösségszervezésről, ezeknek a mozgatórugóiról kell szólnia.

Szerintem fontos az, hogy a következőnél már kicsit pontosabban legyen belőve a célközönség, és ezt szerintem elég jól be lehet definiálni akár az Internet Hungaryhoz képest is. (Erről majd kifejtem szóban.)

A témákról azt gondolom, hogy a mostaninál mindenképpen eggyel konkrétabb szintre kell menni, tehát nem úgy általában beszélni pl. a blogokról, hanem fogni egy aktuális dolgot, esettanulmányt, botrányt, bármit, és aköré valódi vitát építeni (akár úgy, hogy két vitatkozó előadót hívsz meg és utána panelezteted őket semlegesebb erőkkel).

A közönséget mindenképpen sokkal jobban be kell vonni, nem gondolok unconference-re, mert annál mainstreamebb lesz a közönség, de sok apró dolog van, amivel involválni lehet a közönségben ülőket, kezdve az asztal elhelyezésétől az interakció jobb kitalálásáig.

mustar 2006.06.02. 10:56:47

Az 1-es 2-es jó. A 2-esben a "Miért futottak be, miért pont ők, miért pont most?" kérdés csúcs, de szerintem nem feltétlen külföldi előadó kell hozzá. Itt egy komoly kutatómunka kell ezek feltárására, mikor ugrott meg az adott siteok nézettsége, előtte miket vezettek be, esetleg reklámoztak-e és ha igen hol. Nem 1 nap alatt megírható előadás, nem is hiszem, hogy ingyen megcsinálná valaki kellő színvonalúra.
A 3-as érdekes lehet, de itt is jobban be kéne határolni a témát annyinál, hogy "RSS, Podcast, stb". Mondjuk hogy miben más, miben jobb, miben rosszabb a podcast a rádiónál, vagy hogy miért nem képesek a hazai rádiók 1-1 műsort kitenni podcastba.

Ha ragaszkodunk az iwiw témához, én meghívnék valakit a baratikor.com -osoktól, hogy mondjanak valami okosat. Szerinte mi a killer feature egy közösségépítő oldalon? Miért gondolják, hogy külföldön sikeresek lesznek? Az iwiw felfutását mindannyian láttuk itthon (képfeltöltés, e-mail értesítés), ez nem új infó senkinek. Kétlem ugyanakkor, hogy a baratikor.com pályáját sokan ismernék.

Esetleg egy összehasonlító előadás a különböző közösségi oldalakról - melyik miben jobb, miért jobb, hogyan jobb? Lehetőleg külföldi példákkal. Ez is hosszabb felkészülést igényel, de ezek azok az előadások, amikre azt mondom, hogy megéri értük fizetni. Az 1-2 nap (1-2 óra? lásd Weyer B.) alatt összedobott prezikben nincs érdemi új információ (long tail? köszi...).

Ami engem érdekelne még: Miért van jelentős eltérés az index és az iwiw reklámbevétele között, ha az iwiwen: több az egyedi látogató, több az oldalletöltés, és minden látogatóról tudnak egy halom dolgot, az index-en pedig csak következtetnek (bulvár cikk, gazdaság cikk)? Volt felmérés, hogy a gazdaság rovat cikkeit kik olvassák? Mert ha kiteszik főoldalra: "5 Ft-al nő a benzin ára", és benyomják gazdaság rovatba, garantálom hogy nem az üzletemberek lesznek többségben...

Grobo 2006.06.02. 13:29:06

Szerintem is rossz lenne a külföldi előadó, bár nem hülyeség hiszen többet tudnak már a dolgokról mint mi Magyarhonban, de azért jó lenne egyenlőre a hazai lehetőségeket kiaknázni mikor előadót választunk!

sztahanov ·Oké, először is fogjuk a technikai témákat és hajítsuk el őket messzire. Ez a konf nem fejlesztői konferencia - fejlesztőknek amúgy sem tudsz semmi újat mondani, mert ők naprakészek. Az egéznek sokkal inkább felhasználásról, lehetőségekről, üzletről, közösségszervezésről, ezeknek a mozgatórugóiról kell szólnia.
- szerintem rosszul gondolod...szerinted a fejlesztőket nem érdekli egy konferencia?ők is tudni szeretnék mit gondolnak a többiek...és így nem feltétlenül kel a süllyesztőbe dobni a tech-témát!Nyílvánvalóan nem php-scriptekből kell bogarászni egy konferencán, deh illik új dolgokról beszélni, új alkalmazásokról...motorokról...stb...stb
Tehát azért érdemes lenne a technek is szánni egy-két témát, és ha már eljött egy fejlesztő a konfra biztos vagyok benne hogy másnem kíváncsiságból beül a többi előadásra is!

Könyörgöm haggyuk már a konkrét blogok témát...már nem egy ismeősöm mondta hogy lassan kifordul a gyomra is ha folyton csak arról hall hogy blog, meg blog meg blog...
nem hiszem el hogy az életnek csak ez az oldala van, amit web2nek lehet hívni!szóval nagyon jó ha beszélünk konkrtéan egy két érdekes blogról meg ilyenek deh általánosságban már mindenki eleget tud róla...már aki tudni akar vmit az egészről. (aki meg nem annak meg úgyis lehet magyarázni éveken keresztül)

iwiw is szép meg jó, meg csodás példa(csak kár hogy ez is külföldi kézbe került, ahogy manapság minden), és lehet is róla beszélni, deh nem csak ő van, vannak más példák is a világon, és nem utcsó sorban magyarországon...(csak utána kell nézegetni)

Mustar-Volt felmérés, hogy a gazdaság rovat cikkeit kik olvassák? Mert ha kiteszik főoldalra: "5 Ft-al nő a benzin ára", és benyomják gazdaság rovatba, garantálom hogy nem az üzletemberek lesznek többségben...
-sajnos az a helyzet hogy egy benzinár növekedés már annyira elcsépelt probléma, hogy már senki se olvassa, csak a benzinkúton jön rá az újabb turpisságra,ebből is látható hogy a "GAZDASÁG DÜBÖRÖG..."!

mustar 2006.06.02. 13:40:19

Nem a konkrét téma volt a lényeg (benzinár), arra próbáltam utalni, hogy a gazdaság rovatot szerintem nem csak gazdasági szakemberek olvassák - főleg akkor nem, amikor populáris témákkal foglalkozik.
Tehát gazdaság rovatként is csak egy nagy masszát tudunk az indexről, míg az iwiw-ben minden oldalletöltésnél tudjuk (vagyis tudja a gépház), hogy ki generálta. Akkor miért lehet az, hogy nagyságrendi eltérés van a reklámbevételek között?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.02. 14:49:58

mustar: ez utóbbi kérdésre nem web 2.0 a válasz.
Az Index 2000 januárja óta tudatosan építi azt az image-et a hirdetők felé, hogy ott érdemes hirdetni. Profi csapat, 6 ember csak ezzel foglalkozik, stb.
Az iwiw-nél meg zek nincsenek. De most ugye bekerült a T-Online értékesítéséhez, úgyhogy mostmár "csak" azt az image-et kell felépíteni, hogy ott is érdemes hirdetni.

Alonzo 2006.06.03. 01:27:30

mustar írta: "A 2-esben a "Miért futottak be, miért pont ők, miért pont most?" kérdés csúcs, de szerintem nem feltétlen külföldi előadó kell hozzá. Itt egy komoly kutatómunka kell ezek feltárására, mikor ugrott meg az adott siteok nézettsége, előtte miket vezettek be, esetleg reklámoztak-e és ha igen hol. Nem 1 nap alatt megírható előadás, nem is hiszem, hogy ingyen megcsinálná valaki kellő színvonalúra."

Igen, pontosan erre gondoltam. Lehet hogy túl tudományos megközelítés, de hasznos tanulságok levonásához hosszas kutatómunka de legalábbis folyamatos naprakészség szükséges. Akinek céges érdekeltsége van a webkettőben, az többnyire nem lát tovább a saját kerítésénél, ezért nem tud átfogóbb gondolatokat átadni.

És akkor egy ötlet ezzel kapcsolatban: mostmár vannak szép számmal olyan bloggerek vagy más önjelölt megmondóemberek (és ezt nem rossz értelemben), akiknek jó gondolataik vannak, ezt érdemes lenne kiaknázni.
A webkettő részben úgyis a közösségi tartalomelőállításról szól, ki lehetne írni egy pályázatot előadás tartására. Mindenki beadhat kidolgozott előadásterveket a következő konferenciára mondjuk októberig, és valaki hozzáértő (vagy akár egy 4-6 főből álló heterogén "bizottság") kiválasztja azt a kettőt amiben a legtöbb fantázia van. Ők kaphatnának 5-5 percet és egy web2 awards "legjobb amatőr" fokozatot. :)
Így legalább biztosan lenne valami váratlan, újszerű dolog a konferencián, nemcsak a szokásos témák a szokásos emberektől.

mustar 2006.06.03. 09:34:46

Konrad: De az már web2, hogy kik olvassák/használják a többi oldalhoz képest? Mindenki belövi magának, hogy egyetemisták főleg, de persze ott vannak az egész fiatalok és idősek is.
De készült erről felmérés _a_többi_sitehoz_képest_ (jelen esetben index)? Biztos csak a geek-ek tudják mi az a web2, de csak a geek-ek használják? Mik a külföldi tapasztalatok ezzel kapcsolatban?

Alonzo: Ez jó, csak azért vigyázni kell arra, hogy ne dolgozzanak sokan feleslegesen. Esetleg valami elő-válogatás, majd a győztes kidolgozhatja teljesen? Vagy hamár web2-es, akkor az első X közösen csinálná kollaborálva? :)
Az ötlet viszont jó, hogy ne ugyanazokat az embereket halljuk elmondani a szokásos véleményükről. Simán van pár erős bloggerünk.

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.06.03. 11:46:30

Hali,
ha úgy vélitek, hogy light-technikai előadások elférnek, akkor a lehetőség az Apple/Mac világát mindenképp érdekli -> mailme :: heti podcastunk év eleje óta él :: amikor támogatót kerestek, találjatok meg minket is ajénlattal :: köszi!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.03. 12:10:52

mustar: értem. Legalábbis remélem ;-)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.06.03. 14:24:19

FeGa: én az Applet megkerestem, h tartsanak előadást a blogszoftverükről stb, és támogassák a rendezvényt. De elhajtottak.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2006.06.04. 12:02:18

Nem vesztett sokat a rendezvény, Nikita. Egyelőre az "apple blogszoftver" blogolásra nem az igazi, viszont remek csomagot alkot a dotmaccel és az i-cuccokkal. ;)

(Abba meg ne menjünk bele, hogy a hazai apple képviselet milyen.)

KJ · http://www.baratikor.com 2006.06.05. 20:30:55

Szerintem is érdekes lett volna, ha tőlünk is megjelenik valaki, de sajnos nem hívtak. Biztosan tudtunk volna érdekeset mondani a saját felfutásunkról és a killer feature-ökről, hiszen ez a magyar felhasználók előtt még rejtve van, folyamatosan vezetjük be őket.
Na, majd jövőre :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2006.06.05. 20:36:05

KJ: elnézést, de nem is tudtam rólatok. És más se szólt, h vagytok.

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.06.06. 09:15:03

Nikita, keress engem!
Én vok az Almalap, ami Web 0.2, mert print, web 1.0, mert felteszem a cikkeket és 2.0, mert van RSS-feedünk, a honlapunkra belinkelünk más RSS-feedeket, és akad egy remek podcastunk is...

KJ · http://www.baratikor.com 2006.06.06. 10:40:20

nikita: Nem gold, jövőre annál érdekesebb lesz. Amúgy a mi hibánk is, hogy nem akkora a hangunk, mint a versenytársaké.

geri · http://geritwo.freeblog.hu 2006.06.06. 12:51:48

Egy konkrét javaslat: nekem, mint újságíró/blogger skizoidnak érdekes lenne a blog és újságírás témában arról hallani, hogyan integrálja a mainstream média a blogokat. Pollner most írt róla egy rövidet.
mediablog.hvg.hu/2006621.aspx

Volt ugyan panel a témában Weyer Balázs előadása után, de ha jól emlékszem nem sok kitekintés volt arra, hogyan működik ez a gyakorlatban ott, ahol működik, illetve, hogy mit tanulhatnánk ebből mink itt az ugaron.

Kicsit bővebben azzal is lehetne foglalkozni, mire jó a webkettő a médiának, illetve hogyan birkózik meg vele. A Reynolds-féle We media-konceptre gondolok. Bár ebben leginkább a blogok jöhetnek szóba, mivel ezek állnak legközelebb a hagyományos médiához.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek/ 2006.06.07. 17:27:30

Lehet hogy gonosz a megjegyzés, de miért erőltetitek ezt a web2-es dolgot?

Mindenki mást ért alatta/belőle/benne:
- kóder: Ajax, comet, soap, xhtml
- bloger: új médium, RSS, szerzői jogok
- friendster-ezők: iwiw, myvip, baratikor
- filozofálók: user content, státuszok, mítoszok
- és még a többiek (sales, marketing, designerek?)

Ez a folyamatos fogalom-zavar csak keveri a helyzetet, nem segít tisztábban látni. A hazai webről és a tendenciákról érdemes beszélni. Nem kell minden macskának nevet adni. :)