web2.0 symposium

Címkék

2 (1) 2.0 (2) 2008 (1) aktivizmus (1) api (1) a lista (1) backchannel (4) bako zsolt (2) balázs (1) barcamp (2) befektetés (2) beköszönő (1) berényi konrád (1) bertalan (1) besélgetés (1) bevezető (3) biznisz (2) blog (3) bloggerek (3) bodó (1) bodó balázs (2) bodo balazs (1) bojtár b endre (1) búcsú (1) cc (1) chris mattheisen (1) civil (1) civil kezdeményezések (1) crystalsearch (1) csütörtök (1) definíció (1) doranksy (1) doransky (1) drajko laszlo (2) econet.hu (1) előadás (8) értékelés (1) ervin (1) facebook (1) fejlesztői szemlélet (1) fotos (1) freemail (1) freemail2.0 (1) geritwo (1) gervai péter (1) györgy (4) györgy péter (2) hammer ferenc (1) hotspot (1) ibm (1) index (2) infóhippiség (1) ing (1) innováció (1) interju (1) interjúk (1) internet (2) intranet (1) irc (3) iwiw (7) jaksity (1) jános (3) kaizer gabor (2) kávé (1) kelemen gábor (1) kerekasztal (1) keszthelyi andrás (1) kispad (1) kiszeltünde (1) konferencia (7) konferencia2.0 (1) korpöret (1) kóstoló (1) közönség (2) közösség (1) legjobb (1) legnézettebb (1) lemaradas (2) lemaradás (1) leszámolás (1) lowtech (1) magyar (1) magyar telekom (1) média2.0 (1) mediq (2) mesap (1) mesko (1) microsoft (4) nagyok (1) ncurse (1) neten (1) netszemle (4) nyírő andrás (1) origo (2) orvosblog (1) orvosok (1) pénzügy (1) piac (2) pohly ferenc (1) polblog (1) pollner (1) prblog (1) program (1) reklám (1) sajtó (2) sanoma (4) simó györgy (5) startup (1) startupverseny (2) symposium (8) szabó (3) t (3) tanácsadás (1) társadalom (1) történet (1) tótmátyás tibor (1) twitter (2) t online (1) újságírás (1) üzleti blogolás (1) vágó istván (1) vállalkozás (2) vélemények (1) videa (1) video (1) videoblog (1) videóinterjú (1) vistalaptop (1) vita (4) web (2) web2 (11) web2.0symp (1) web22 (1) web22symp (6) web2symp (16) webkettő (11) webkettő definíció (2) weyer balázs (1) widget (1) wifi (1) wikipedia (2) wikipédia (1) winkler (3) winkler jános (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Friss topikok

Weyer 2.0

2006.05.29. 14:22 Szedlák Ádám

"A blogot leginkább formátumnak tekintem." - a blog mint műfaj / blog mint eszköz vitában való állásfoglalással kezd Weyer Balázs, az [origo] főszerkesztője. A blog-eszköz vonal híveként teljesen elfogadhatónak tűnik a kezdés. - "Olyan formátum, amely leginkább gondolatok és vélemények átadására ideális (...) vélemének ütköztetése, személyiségvezérelt vélemények." - viszont nem fogja lecserélni a hagyományos újságírást.

Persze nem úszom meg a long tail ismertetése nélkül, elindulni csak a kályhától szabad.

Long tail az, amikor nincs ikebana, méhész és brazil zenei lap. Bezzeg blogban ezt meg lehet csinálni, betöltheti a hivatását. (Konrád, nem akarsz beszélni a targetált ikebana reklámokról?)

Blogok tipizálása, ezen már a magyar wikipédia is elhasalt, itt az origó próbálkozása következik:

  • énblog/naplóblog - nem lesz hatással az újságírásra
  • általános blog
  • "faliújság" blog - kapcsolattartás a feladata
  • közösségi blog - a formátum módosulása

"Minél kisebb a sajtószabadság, annál nagyobb a blogok jelentősége" - egyrészt igen, másrészt azért az amerikai blogoszféráról is érdemes volna beszélni.

A blogger megírhat olyan információkat, amiket egy újságíró nem írhat meg ellenőrzés nélkül. Egy blogger könnyebben jöhet elő meg nem erősített vagy kényes infókkal. A maces rumor blogok - kettő pere most fejeződött be épp, nem kellett kiadniuk a forrásaikat - ez teljesen áll, de azok a speciális eset speciális esetei. A tematikus blogok szoktak annyira adni magukra, hogy ellenőrzik a lehozott anyagaikat. Mintha elkenődne a blogok sajtóra való hatásának témája. Na majd a vitában.

Szólj hozzá! · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://web2symp.blog.hu/api/trackback/id/tr679892

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Onlinemarketing blog - online marketing 2006.05.29. 14:38:52

Ikebana targetálásKelt megszólított, merthogy Weyer Balázs a long tailről beszél, és ennek kapcsán felmerül: Long tail az, amikor nincs ikebana, méhész és brazil zenei lap. Bezzeg blogban ezt meg lehet csinálni, betöltheti a hivatását. És igen, és vnn...

Trackback: Onlinemarketing blog - online marketing 2006.05.29. 14:38:21

Ikebana targetálásKelt megszólított, merthogy Weyer Balázs a long tailről beszél, és ennek kapcsán felmerül: Long tail az, amikor nincs ikebana, méhész és brazil zenei lap. Bezzeg blogban ezt meg lehet csinálni, betöltheti a hivatását. És igen, és vnn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.